15 noiembrie

Fetelor dupã toate gogosile fãcute si mîncate, iatã Kiril a venit cu o grãmada de sandwichuri si patiserii de la lucru… mmmm, damu nu încape🙂 Vreti sã vã fac poftã? nu? oricum vã fac. Acum Kiril lucreazã, cred cã pînã în ianuarie la o patiserie, care e din 1818. Sunt clienti care vin de 50 de ani la patiseria asta, se simt ca acasã. Geranta magazinului, care are acuma vre-o 55 de ani, lucreazã acolo de la vîrsta de 15, o viatã! E fain cînd vine un client sau o persoanã pentru a se angaja si întreabã « pot sã vorbesc cu dna Martel? » si rãspunsul e  » ea demult e moartã »😀😀😀 (dar asta noi ne spunem în sinea noastrã). Acolo în fiecare dimineata prajiturile si sandwichurile sunt proaspãt fãcute. Cînd te uiti la ele, parcã sunt în miniaturã, dar nu si preturile :)) Apu iaca fetelor, mã duc sã mãnînc un « Foret noir »😉 Gateau_ForetNoirGata încetez, mai bine vã povestesc altceva🙂 Totusi vã pun o pozã. De mîine risc sã am grevã pe blog, nimeni n-o sã mai între, pentru a protesta de « rãutatea » mea gurmandã.

Am reînceput orele mele de semne astãzi, am avut o mare pauzã vara aceasta, din cauza banilor. Profa mea e tare fainã, e surdã si sotul ei e surd, dar au 2 fete care aud. Au un apartament într-un imobil de vre-o 5 etaje, unde pe palier sunt numai 2 apartament, vã închipuiti mãrimea lor? Astãzi am aflat cã sunt ambii evrei si nu m-am mirat. Pãrintii ei trãiesc la Paris, adicã de la Paris vine ea. Toti fratii si surorile ei aud, numai ea nu. Stiati cã limba surdo-mutilor nu demult a fost autorizatã, o perioadã foarte lungã aceastã limbã a fost interzisã, se zicea cã ei trebuie sã învete sã vorbeascã ca toti si nu s defileze cu mîinele lor… Apu iaca, pãrintii ei nu cunosc limba aceasta, asa cîte ceva, dar în copilãria ei nu a ajuns comunicare cu sigurantã. Vã închipuiti voi cu copiii vostri sau pãrintii vostri sã vorbeascã cu voi numai chestii elimentare: vinã la masã, du-te la culcare. Dar e drept cã amplific eu oliacã, chiar dacã nu cunosti limba aceasta, de la faptul cã trãiesti o viatã cu o persoanã, începi sã o cunosti.

Într-o zi sunã mama ei si eram numai noi 2 acasã. Eu am luat receptorul si pentru prima oarã am fãcut traduceri unei persoane surde. Mama  ei vorbea si eu în acelasi timp în semne îi arãtam fiicei shi apoi era vesel cã în acelasi timp si fata vroia repede sã vorbeasc si eu nu reusheam🙂

Cînd profa mea nãscuse, pe vremea ceea nu erau aparate de acestea cum le are ea acuma (cînd sunã la usha, se aprinde o culoare, cind suna telefonul, altã culoare), ca sã simtã dacã fetele ei s-au trezit noapte si plîng, ea avea o atzã legatã de mîna fetei, astfel cînd bebelushul plîngea noaptea, ea se trezea de la firul de ata care se misca😦 Apoi mi-a povestit, cînd erau fetele mai mari, se rusinau de pãrintii lor, cu care vorbeau în semne, se rusinau pentru cã nu erau ca toatã lumea… Dar acuma sunt mîndre si deosebite cã stiu sã vorbeascã si asa si asa.

Invitatele mele au plecat astãzi, la ora 7h dimineata fãrã ceas, deja se shoshoteau, nouã ne era somn cu Kiril … Acuma stãm ca doi moshnegei fiecare cu compul lor😀 dar degraba ne facem o « searã cinema » acasã🙂

Vã pup

3 Commentaires

Classé dans Zilnic

3 réponses à “15 noiembrie

  1. Tania

    Natali….nu te-ai gindit ca s-ar putea sa intre cineva pe blog si sa zica una nu are ce face si scrie alta nu are ce face si citeste….apu iaka zilele astea ma simt eu asa….sii cu lipsa asta pe blog, sau lumea are ocupatii si mai interesante..interesant care ar fi ele?
    Cit despre gogoshii tai imi pare rau ca nu i-am vazut, sa stii ca eu nu eram mindra de ale mele, dar ma bucuram ca mi-au reusit si inca ce gustoase…..
    Iar cu asa ritm, cum lucreaza Kirilka, cind ne vedem data viitoare, cu cintarele sub brat…tu cu patiserii si sandwichuri iar eu cu gogoshi shi placinte! Apu or fugi barbatii nostri!
    Iar despre limba care o invei tu mi se pare superb, nus de unde atita motivatie in tine! Bravo! Pai iata apropo de emisiunea mea preferata, tin sa-ti spun ca a fost o data o fata care auzea si vorbea dar parintii ei nu…si iata ea dansa ca sa faca rost de bani pentru ei, pentru aparate auditive! Si acum cu adevarat pot sa o auda! Cit de groaznic poate fi faptul sa nu iti poti auzi vocea copilului, un lucru bun din asta e ca nu poti striga la ei si nici la sot ;)…
    Sa le dea Domnul putere si sanatate,ca grea viata mai au!
    Cit despre seara de cinema, poate priviti amindoi filmul pe care ti l-am recomandat!

  2. Katea

    Off Natasha, tare mi i dor si mie de patiseriile din Franta, imi aduc aminte si de serile cind veneam la voi si tu aduceai cite ceva gustos de tot, mmmm ce placere mai savuram!!!aici, de cite ori merg la cumparaturi nu pot trece indiferenta pe linga prajituri si torturi, nu sunt ca cele din Franta dar totushi gustoase in felul lor! da gogoshi inca nu am reushit sa fac, poate in zilele ce urmeaza!
    cit despre limba mai deosebita pe care o inveti, cred ca e destul de interesant dar totushi o lume aparte, care pe mine ma inspaiminta, intotdeauna , vazind asa persoane le compatimesc si ma gindesc cit de mult sunt lipsiti de placerea de a auzi vocile celor apropiati, da kiar si o melodie ….si cit de greu e sa traiesti in asa fel mai ales cind ai un copil mic, etc!

Laisser un commentaire

