În ajun de Pasti…

30 martie.

Azi de dimineata, am încercat fuga fuga sa merg în dus sa ma organizez pentru ziua care trebuia sa fie încarcata.

12h15 am avut seminarul pentru doctoranzi. Astazi a fost invitat dnul Professor Carlos Gustave Direito (Pontifícia Universidade Católica, Juge à la Cour de Justice de Rio de Janeiro). Tema prezentarii lui era: « Coopération judiciaire internationale: les défis de la mondialisation à l’égard des juges nationaux » (Traducere aproximativa: « Cooperarea judiciara internationala: problematica mondializarii pentru judecatorii nationali »).

Mai pe scurt a prezentat el frumos lucrarea lui si sincer am sa va spun ca nu am avut scopul de a-l enerva, dar îmi pare ca am reusit. El noua ne vorbea despre aplicarea deciziilor Curtii Europene pentru Drepturile Omului de catre judecatorii nationali în Brazilia. Si aici eu totusi l-am rugat sa ne vorbeasca despre religie (Brazilia este statul cel mai mare catolic din lume) si drept. L-am întrebat « avortul este interezis în Brazilia, nu? » si el îmi zice ca – da, de unde eu îi spun « atunci cu siguranta nu aplicati deciziile CEDO pentru asa problematici ca avortul ». L-am rugat sa ne vorbeasca un pic despre aceasta problematica: « legea religioasa si cea juridica ».

Si aici am vazut ca el nu prea a fost bucuros. A început sa-mi explice ca Brazilia este o tara laica, chiar înaintea Frantei. Ca nu vede nimic în contradictie cu dreptul fiecaruia de a fi credincios, dar ca asta nu are repercursiuni asupra dreptului. Mi-a explicat ca avortul este autorizat în cîteva cazuri: 1. viol 2. daca starea sanatatii nu permite. Mai pe scurt dupa explicatiile lui parca totul e bine si frumos, numai ca eu iata revenind acasa am cautat cazul care a facut un mare ecou un an în urma, poate ati auzit si voi?

O fetita de 9 ani, gravida, gemeni, violata de catre tatal ei vitreg, avorteaza. Preotul orasului excomunica pe mama fetei, fata si toata echipa medicala care a facut avortul, pentru ca, el declara « legea crestina e mai presus de orice lege omeneasca ».  Cireasa pe torta stiti care e? Ca tatal vitreg care a violat de nenumarate ori aceasta fetita si pe sora ei, o adolescenta de 14 ani, cu deficiente mentale – el nu a fost exclus din comunitatea religioasa, pentru ca, dupa cuvintele preotului « violul e mai putin grav ca avortul ». Frumos nu?

***

Înregistrarea de azi s-a amînat, de fapt asa si presimteam, o sa înregistrez sîmbata, în ajun de Pasti🙂 Persoana care îmi face aranjamentele  lucreaza acuma la o piesa pentru cîntaretul Florent Pagny, e o urgenta, sper degraba sa termine cu el si sa reusesc sa înregistrez si eu repede si bine.

Va prezent o piesa a lui Pagny que j’aime beaucoup:

2 Commentaires

Classé dans Zilnic

2 réponses à “În ajun de Pasti…

  1. marina

    c’est à moi cette chansonnnnn, c’est moi qui l’a réservéeeee

Laisser un commentaire

