Am început să uit de blog

Am început să uit de blog, asta-i grav!
Am avut o săptămâna încărcată. Miercuri am avut o zi de încercare pentru un lucru în cadrul unui « Jardin Robinson ». Noi nu avem așa structuri în RM, de asta o să vă povestesc « cu ce se mănîncă » și cum a fost. Cu ce să încep și cum să explic mai bine?
E un teritoriu destul de mare cu copaci cu dealuri unde să poată alerga copiii, în clădire sunt mai multe spații de joc, au diferite ustensile pentru mesterit. Pe acest teritoriu mai sunt 3 capre și mai mulți iepuri. Iepurii în mare parte aparțin copiilor, ei vin în fiecare zi să le dea mîncare, să-i scoată la plimbare, o dată pe săptămâna spală după ei. Mai sunt și parcele de pămînt care sunt distribuitecopiilor care vor să sădească ceva, dar ei trebuie să semneze un fel de contract că iau această responsabilitate. Mai pe scurt obiectivul de baza a astfel de instituții este să responsabilizeze si autonomizeze copiii. Să vedeți ce pici făceau curat la capre și principalul e că nimeni nu-i obliga! Fiecare se investește în ce vrea! Eu am sădit ieri morcovi, pătrunjel, ceapă, înainte de asta am săpatdesigur ( am dormit bine la noapte ).
Am fost vre-o 7 adulți pentru 20 de copii, dar este o continuă mișcare ( sunt unii care vin, alții care pleacă ) căci noi nu suntem gardienii lor, ei vin și pleacă cînd vor, noi nu avem responsabilitatea de a-i păzi, asta e o altă chestie făcută pentru a responsabiliza copilul. E relația lui de încredere cu părinții, desigur adulți străini nu intră pe teritoriu.
Am mîncat împreună, fiecare și-a spălat farfuria (iarași în scopuri educative🙂 eu reușeam să spăl singură toate acele farfurii de 2 ori pînă au făcut-o ei, un ritual întreg🙂
A fost vesel!

***

Aaa am uitat sa va povestesc…

Cînd mi-a dat indicatia, unul din moderatori, de a lucra pamîntul🙂 (pentru a sadi morcovi ulterior). Îmi zice, în franceza desigur sa ma duc sa caut grebla. Eu zic bun, dar nu stiam ca « le rateau » e grebla. Din urma mea vine o fetita de vre-o 6 ani sa ma ajute. Intram noi în cabana ceea si eu o întreb « tu stii care din toate ustensilele acestea e grebla? », ea zice « nu » si eu îi zic « nici eu ». Nu puteam eu în prima zi de încercare sa ma duc sa întreb monitorul ce e asta grebla, ne seriozna! (în trad. nu e serios). Din fericire, eu, copchilul informaticii, scot repede iPhonul meu introduc cuvîntul « le rateau » în google image si apar o gramada de imagini cu diferite greble si toata aceasta minune informatica doar în cîteva secunde. Am iesit de acolo « blatnîe » (în traducere mîndre) cu greble parca nici n-o fost nimic, iata asta e scopul centrului asta: SA TE DESCURCI SINGUR😀

1 commentaire

Classé dans Uncategorized, Zilnic

Une réponse à “Am început să uit de blog

  1. elena sora Natashei

    Da bravo te/ai descurcat de minune, vezi niciodata nu uita Iphonul acasa

Laisser un commentaire

