Îi patzan de treaba « Posmotrel » asta :)

Am citit interviul cu Viorel Mardare, mi-o placut si am rîs mult « Vrei, intri! Nu? Paşol nafig!!! »😀

Dar cel mai trist si adevarat o raspuns la întrebarea de mai jos:

« Gândeşte-te, te rog, la trei lucruri în ordine descrescătoare, care te enervează. Care sunt pilonii pe care se ţine la noi pseudocultura? De fapt, la noi există un singur, dar foarte sigur şi adânc înfipt pilon – nesimţirea. Moldovenii sunt un popor de nesimţiţi. Toate relele noastre descind din aceasta. Stăm într-un local unde poţi fi furat sau servit cu bere amestecată cu apă, sau eşti prost deservit, deoarece chelnerul este un nesimţit, sau ne sufocăm de fum pentru că nesimţit este proprietarul. După asta o să ieşim pe strada plină de băltoace şi neasfaltată. Asta pentru că proprietarii caselor din centru sunt nişte nesimţiţi şi nu vor să paveze o bucată de drum din faţa casei lor. O să ne stropească pe urmă o maşină, pentru că şoferul este nesimţit şi nu se gândeşte la pietoni. Şi toate aşa-s la noi – începând de jos şi până sus. Soluţie nu există. Aşa este specificul nostru. Noi suntem experţi în nesimţiţire. La noi veşnic o să se arunce bălegarul în stradă. Moldovenii de la naştere se cred buricul pământului, iar pentru asta eu nu am soluţii. »

Vipmagazin interviul cu « Posmotrel »

Si-mi pare ca cel mai greu e de trait în RM la oamenii care nu se simt buricul pamîntului si nu sunt nesimtiti de natura dar  » s volkami jiti po volce vîti ». Doamne tin minte cînd am venit în strainatate nu-mi venea a crede, eu calc pe cineva pe picior intimplator si persoana spune « pardon ». Adica nu si-a mai pus întrebarea asta ea m-a calacat sau eu, pur si simplu ne-am cerut scuze în acelasi timp. La noi te împinge si tot nesimtitul(a) sa-ti zica « da-te fa la o parte ».

Aici în Elvetia sau în Franta, daca intri într-un magazin si nu spui « buna ziua », vînzatoarele încep sa se uite la tine bizar… Pe cînd la noi fix invers, spui « buna ziua » si la tine se uita « ce-i cu asta? cinei? o stiu? »

E trist si chiar nu se stie cînd se va schimba ceva la noi…

Asa ca « Posmotrel » ma bucur ca faci ceva pentru tara asta, dar nu te supara pe noi cei care am pierdut încrederea în ea..

Poster un commentaire

Classé dans Zilnic

Laisser un commentaire

